Google+

7 Ocak 2014 Salı

Harika Bir İspanyol Filmi: Hücre 211


Hücre 211 ya da orijinal adıyla Celda 211, izleyeli bir kaç ay olmasına rağmen etkisinden kurtulamadığım 2009 yılı yapımı bir İspanyol filmi. Hatırladıkça içimden tekrar "Harikaydı ya!" diye geçiriyorum. Konusundan bir bahsedeyim, eminim sizler de eğer izlemediyseniz merak edip izleyeceksiniz :)
Bir hapishanede gardiyan olarak işe başlayacak olan Juan isimli ana karakterimiz, ortamı tanımak için işe bir gün erkenden gelir. Diğer gardiyanlar ona hapishaneyi gezdirirlerken Juan bir kaza sonucu bayılır ve müdahale etmek için onu boş olan 211 numaralı hücreye kaldırırlar. Bu sırada hapishanede ayaklanma çıkar ve gardiyanlar onu orada bırakarak telaşla çıkarlar. Juan'ın hayatta kalabilmek için tek şansı diğer mahkumlara onlardan biri olduğunu kanıtlamaktır.


Merak ettiniz değil mi? Bir de bu Juan isimli vatandaşın Elena adında kör kütük aşık olduğu hamile bir eşi var. Zavallım kocasının işte sorunsuz bir gün geçirdiğini sanıyor. Acaba Elena neler olup bittiğini öğrenebilecek mi? Onun başına neler gelecek? Juan oyunculuk kabiliyetiyle hapisteki mahkumlara kendisinin de bir suçlu olduğunu yutturabilecek mi? İçeride olmak bakış açısında ne gibi değişikliklere sebep olacak? İzleyip görün diyorum :)


Bir de küçük bir uyarı yapmak istiyorum. Film oldukça bol küfürlü ve ailecek izlemeniz durumunda rahatsızlık hissedebileceğiniz bir kaç kısa sahne var. Aklınızda olsun :)

İzleyip izlememekte kararsızsanız sizi daha da meraklandıracak iki soruyla bırakıyorum.

1) Bu amcanın gözü mü ağrıyor?

2) Bu insanlar neden böyle "Hönk?!" oldu?

İzlerseniz ya da zaten daha önce izlediğiniz bir filmse sizin görüşleriniz neler merak ediyorum. IMDb'ye ve Türkçe altyazı sitelerine baktığımda puanını çok düşük buldum. Demek ki insanların beğenmedikleri bir yönü olmuş. Siz filmde neleri eksik gördünüz? Hapishane filmlerini seviyor musunuz yoksa size hitap etmeyen bir tür mü? Tavsiye edebileceğiniz benzer filmler var mı?

(NOT: Yorumlarda filmi izleyen kişilerin görüşleri de olabileceğinden spoiler riskini göz önünde bulundurarak okuyunuz.)

2 yorum:

Zen Zen dedi ki...

İzlenecekler listeme aldım, yakın zamanda izlerim inşaallah :) Yanlız, film cidden ilgimi çekti :)

kendisi dedi ki...

İnşallah beğenirsin :) Ben son zamanlarda diziydi ya da filmdi bir türlü tek oturuştu bitiremiyorum, sürekli durdurup internette başka şeylerle uğraşıyorum. Ama bu film öyle değildi. Bir başladım, sonuna kadar bırakamadım.

Bunlar da ilginizi çekebilir: