Google+

13 Kasım 2013 Çarşamba

"Geri döndüm" diyebilmek için çok mu geç kaldım?


Bugün itibariyle blog yazmaya ara vereli tam 2 yıl oluyor. Geçen bu süre zarfında tekrar yazmaya başlamayı düşündüğüm pek çok zaman oldu. Blog yazmaya kaldığım yerden devam etmek gözüme o kadar zor gelmiyordu. Asıl sorun görüşmeyi bıraktığım blogdaşlarımla ve yazılarımı takip eden kişilerle tekrar iletişime geçmek için nasıl bir adım atmam gerektiğini bilememekti. "Selam çingular! Ben döndüm" demek abes kaçacaktı sanki :)

Sonra ayrılış yazımdaki yorumları tekrar okudum. O zaman da okurken gözlerimin dolduğunu hatırlıyorum. Ben insanların bana böylesine değer vermesini hak edecek kadar büyük bir şey yapmadım ki. Sadece bilgilerimi ve düşüncelerimi paylaştım bu blogda...

Bir de neden blog açmaya karar verdiğimden bahsettiğim ilk yazımı tekrar okudum. Tam olarak şöyle demişim:
Son zamanlarda feci bir şekilde Kore sineması ve televizyonunu takip etmekteyim. Bunun sonucu olarak internette yaptığım sayısız araştırmalardan pek çoğunda Kore film ve dizileri hakkında bloglara rastladım ve inanılmaz bağımlılık yaptılar. Bu blogcu şeker insanlar bir de kendi aralarında arkadaş olmuşlar ve birbirlerinin bloglarına yorumlar yazarak paslaşıyorlar. Acayip canım çekti ve yazdıkları yazılara yorum yapmak istesem de kendimi bir yabancı gibi hissettim ve kendimi tuttum. Ama bir yere kadar di mi :) Benim de söyleyeceklerim var, ben de insanım (bkz. kendisinsan).
Yani amacım, benimle ortak zevklere sahip arkadaşlar edinmekti ve kısa sürede bunu başardım. Blogdaşlar çok cana yakın ve içten kişilerdi, beni de aralarına aldılar. Hatta benim bloğumu okuduktan sonra kendine blog açan dahi oldu. Benim için bunların hepsi çok mutlu edici şeylerdi. Peki ya sonra ne oldu? Hevesim mi geçti? Hayır, ne yeni edindiğim arkadaşlardan ne de Kore'yle ilgili şeylerden sıkıldım. Sorun kendimle ilgiliydi. Kendisi'nin ta kendisiyle! (Evet, şimdiye kadar bu ciddiyetle iyi gidiyorduk ama arada bu berbat espriyi yapmaktan "kendisi"mi alamadım. Bak hala devam ediyorum :P Neyse, kaldığımız yerden ciddiyete devam).

İç huzuru olmayan kendimden sıkıldım. İnsanın kendi kendisini hayal kırıklığına uğratmasından daha kötüsü yok. Yanlış kararlar vermek değil olay, hiç karar vermemiş olmak. Başkaları tarafından senin adına kararlar verilirken bunu kabullenmek. Nasrettin Hoca'nın "Düşmeseydim de inecektim" demesi gibi "Ben de öyle yapacaktım zaten" diye düşünüp hayatına devam etmek. Bir yerden sonra insan düşünmeye başlıyor; "Ben hayatımda neyi gerçekten kendi isteğimle yaptım ki?".

Neyse, konuyu daha fazla uzatmak istemiyorum. Sonuç olarak ben bu durumları aştım. Kendi kararlarımı kendim verir hale geldim. Daha doğrusu henüz büyük kararlar vermedim. Ama bir konudan örnek vermek gerekirse, en azından insanlar bana "Mezun oldun mu? Ne zaman çalışmaya başlayacaksın?" diye sorduklarında "Ben bu mesleği yapmak istemiyorum" diyebildim. İnsanların hakkımda ne düşündüğünü biliyorum: mesleğinin kıymetini bilmeyen ve paraya ihtiyacı olmadığı için tembellikten çalışmayan zengin kızı. Zengin değiliz ama istemediğim bir işte çalışıp ailemi geçindirmem de gerekmiyor sonuçta.

"Zaten kim istediği işi yapıyor ki?". Bu cümleyi hayatta ne kadar çok duyduk değil mi? Ben o kişilerden biri olmak istemediğime karar verdim. İlgimi çeken bir konuda başka bir planım var. Bu planı yakında sizlerle de paylaşacağım. Sizler derken, artık blog yazılarımı takip eden olursa yani :)

Yazmaya ara verdiğim süre boyunca blogları takip etmeyi bırakmadım. Bazen yorum yapmayı çok istedim ama sonra kendimi bir yabancı gibi hissedip vazgeçtim. Sizin için beni tekrar aranıza almak sorun olmayacaksa ben bir yabancı olmaktan çıkıp çingu olmaya geri dönmeye hazırım :) Sadece blogdaşlarımı değil yazılarıma yorum yazan, benimle bir şeyler paylaşan herkesi çok özledim

Yazacaklarımı şimdilik sonlandırırken yazının anlam ve önemine uygun bir müzik videosu paylaşıyorum.

ÖNEMLİ NOT 1: Ciciler dikkatinizi dağıtmasın. Şarkı sözlerine odaklanın :)
ÖNEMLİ NOT 2: Önceki not çok da önemli sayılmazdı, sadece NOT da yazılabilirdi sanki.
ÖNEMLİ NOT 3: Bu notların hepsi önemsiz aslında ama okumaya devam.
ÖNEMLİ NOT 4: "2 yıldır yazmadan nasıl sabretti bu geveze?" dediğinizi duyar gibiyim.
ÖNEMLİ NOT 5: Kırmızıyla yazınca daha önemliymiş gibi duruyor, haberiniz olsun.

.
.
.
.

ÖNEMLİ NOT 546798794234: Artık notlarım önemsenmeyecek gibi hissetmeye başladım. Daha az not yazmalıyım ki değeri bilinsin :P

ÖNEMLİ NOT 546798794235: Tamam hadi bu son. Bu arada ilk notu hatırlayan var mı?



✿◕ ‿ ◕✿  Öyleyse şimdilik hoşça kalın~

38 yorum:

Berre dedi ki...

Kendisi, hoş geldin! :D


Çok sevindim seni yeniden gördüğüme ^^

winpohuca dedi ki...

hoş geldin sefalar getirdin çingu yazını okuyunca nasıl mutlu oldum anlatamam abana beni hatırlattın nasıl kaynaştık bir olduk ve de dağıldık :( neyse kendisi is back town sıra diğer çingularda :)

kendisi dedi ki...

Berre!!! Aaa çok sevindim yorumuna. Yazıyı yazarken "Ben şimdi bunları yazıyorum ama kimse fark edecek mi ki?" diye düşünceler içerisindeyim oysa ki ^^"

kendisi dedi ki...

Hoş bulduk çingum :) Ben de senin son yazını okuyup kendimi bulmuştum aslında. Blog için "geri dönüp baktığımda gülümseten bir hatıra defteri" demişsin. Eski yazılarımı okuyunca ne kadar mutlu olduğumu hatırladım. Beni geri dönmeye iten sebeplerden biri de bu oldu.

Pek çok blogdaş çingu eskisine nazaran daha az yazıyor gibi. Artık daha sık yazalım olur mu? Senden de ertelediğin o yazıları bekliyorum bak :) Bu arada yorumuna çok sevindim, teşekkürler~

La Fea dedi ki...

Hoşgeldin o halde :) Bir şeyleri yoluna koymana sevindim.. Bak iyiki blogu silmemişsin ;)

kendisi dedi ki...

Hoş bulduk çingu ablacım, destek olduğun için çok teşekkür ederim :) Zamanında geri dönmeyi hiç düşünmesem de açık kapı bırakmak iyi oluyormuş :)

Miss_Nefertiti dedi ki...

Owwwww hoşgeldin.. Seni tekrar görmek, iyi olduğunu bilmek çok güzel. Ama kusura bakma biz seni tekrar aramıza alamayız. Çünkü sen hiçbir zaman bizden ayrılmadın. Arkadaş dediğin, blogdaş dediğin, derdine ortak ettiğin bu çingular seni unutmadı ve silmedi. O yüzden welcome back bacım :P



Hevesle o güzel o eğlenceli yazılarını bekliyorum. En çok da artık iyi olduğun çok mutlu etti beni. Zor zamanlar geçirirken yada geçirdikten sonra yazmak bir terapi gibi geliyor. İyi ki o zaman blogunu silmemişsin. İnsanın sanal da olsa geri döneceği bir evi olmalı.



O zaman kalk bi çay koy da içelim.. Yeni yazını da sabırsızlıkla bekliyorum.

kendisi dedi ki...

Ayy bu sevimli bir yorumdur öyle! :D Ama "...seni tekrar aramıza alamayız" kısmını okuyunca bir sonraki cümleye geçmeden önce derin bir nefes almadım da değil hani :) Gerçekten çok teşekkür ederim bu güzel karşılama için♥


Taşınma telaşı içerisinde olduğumuz için yeni yazılar azıcık gecikebilir ama çay ikramımız devam etmektedir. Afiyet olsun :P Yine bekleriz :)

Esra Kaymak dedi ki...

Bak yaa ne sevindim ben bu yazıyı okuyunca :D Hoş geldiiiinnn :)))) Ama bi dk ya bu yazıyı ben niye blogger sayfamda göremiyorum :/ Takipten mi çıktı noldu bişe olmuş anlamadım :/ Ama hoş geldin :D

kendisi dedi ki...

Hoş bulduk Esra :) Ben de senin yorumunu görünce çok sevindim :) Bilmem ki acaba neden gözükmüyorum :( Uzun bir ara verince Blogger "Seni artık gözüm görmesin" mi dedi acaba benim bloğa? :/ Umarım geçici bir sorundur. İstersen tekrar takip listene ekle :)

Esra Kaymak dedi ki...

Takipleme şeysini de göremiyorum :(

kendisi dedi ki...

Ayy doğru :) Giderken silmiştim, sonradan eklemeyi unutmuşum. Şimdi ekledim :)

Esra Kaymak dedi ki...

Tamam şimdi oldu :D

kendisi dedi ki...

Takip etmek için gösterdiğin çabadan dolayı teşekkürler :D Dilerim ileride yazdıklarım ilgini çeker :)

mydestiny dedi ki...

Hoş geldin çingu! :)) Bugün mail kutumda gördüğüm en güzel mail bu yazıydı:)

kendisi dedi ki...

Hoş bulduk çingu :) Mail yoluyla da takip ettiğini ya bilmiyordum ya da unutmuşum. Yazıyı fark etmene çok sevindim :)

mydestiny dedi ki...

İlk ben fark ettim sanıyor idim hatta twitter'da hemen link paylaşmıştım ama yorumları görünce geç görenlerden olduğumu anladım. Tekrar hoş geldin :'))

kendisi dedi ki...

Ayy çok teşekkür ederim twitter'da da paylaşacak kadar önemli bir şey olduğunu düşündüğün için :) Böyle sevgiyle karşılanmak ne güzel :)

fndk dedi ki...

hiçte geç değil..seni tekrar görmek güzel..yazılarını okumayı şimdiden sabırsızlıkla bekliyorum şahsen ben.. :D
hoşgeldinnn....^o^

kendisi dedi ki...

Hoş bulduk fndk :) Ben de artık aranıza döndüğüme göre çekinmeden yorum yapmak istiyorum yazılarınıza~

CİNNET dedi ki...

şu an sevinçten yazıyı okumadım bile direkt yorum kısmına atladım :)) geri döndüğüne çok sevindim hoş geldin tekrardan :))

kendisi dedi ki...

Hadi hadi, okumak için uzun geldi değil mi :P :D Ben de senin yorumunu gördüğüme çok sevindim çingu♥ Hoş bulduk~

Zen Zen dedi ki...

Hoş geldin :)) Bloğunu o zamanlar yeni yeni keşfetmiştim biranda kapanınca çok üzülmüştüm. Dönmene sevindim :)

kendisi dedi ki...

Hoş bulduk Zen :) Yorumunu görünce hatırladım seni. O zaman SBS'ye hazırlandığın için bloglara fazla uğramadığını söylemiştin, umarım her şey dilediğin gibi olmuştur :) Blog adresini takip listemde bulamadım, nedense eklememişim o zaman :( Ama şimdi ekledim, bir ara vaktim olunca yazılarına bakacağım. İlk izlenimim "Ahh o abur cuburlar şimdi kahvenin yanında iyi giderdi" :D

CİNNET dedi ki...

işten gelir gelmez okudum ama :)) tekrar hoş geldin ;)

kendisi dedi ki...

Hmm bir test edelim seni bakalım okumuş musun :P Ayy cidden seni de burada gördüğüme çok sevindim~ Tekrar hoş bulduk :)

selocann dedi ki...

Hoşgeldiiiiiin çingum:) Ne kadar da özlemişim kendisine has esprili yazılarını okumayı. O dönemlerini atlattığına da bir o kadar sevindim. Vereceğin her kararın hayatına hep güzellik getirmesi dileğiyle...

kendisi dedi ki...

Ah Selin çingum da fark edecek mi acaba diye bekliyordum ben de :D Yorumunu görünce çok sevindim. Kendisime has berbat esprilerimi okumayı seven tek ben değilmişim demek, ha ha :D Oysa ekran başından bir yandan yazıp diğer yandan kendi yazdıklarıma gülerken "İyice manyadım mı ben yoksa yahu?" diye düşünüyordum :D Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Senin için de umarım hayatta verdiğin her karar hep en iyisi olur♥

Zen Zen dedi ki...

Sbs'm gayet iyi geçmişti, şuanda da üniversite sınavıma 1 yıl kaldı :D E hafif tempoda da ona hazırlanıyorum :)
Tamam o zaman yine beklerim bloğuma :) Ayrıca yazılarını merakla bekliyorum :)

kendisi dedi ki...

Senin adına sevindim ve tekrar kolaylıklar diliyorum :) Yakında taşınacağımız için toparlanıyoruz, yeni yazılar biraz zaman alabilir ama güzel yazılar gelecek. Takipte olunuz~

Zen Zen dedi ki...

Çok teşekkür ederim :)
O zaman kolay gelsin ve yeni evin şimdiden hayırlı olsun :)
Peki :)

Oh Yoon Joo dedi ki...

Hoşgeldin :') Açıkça söylemek gerekirse tamamen gittiğinden şüphelenmeye başlamıştım şu günlerde ama blogu takibe alman ile yoksa... dedim Çok şükür hoş geldin hanım aramıza yeniden arada sıcak tutmak dışında yerine oturan bile olmadı merak etme;) Çooook özlendin ve diğer üşengeç bloggerlara belki "Silkelenin şu ölü toprağını" diye bol dipnotlu postlarını bekliyorum ^^

Giderken arkandan döktüğümüz sular işe yaradı ve hayatın ying yanglarını yeniden yerine oturtabildinse ne mutlu sana ^^ Formülü gördüğüme göre bende mi yapsam :') Mutlu olunca saçmalıyorsam demek ^^'

kendisi dedi ki...

Çok hoş bulduk Bahar :) Bu cici yorumun için çok teşekkürler♥ Blogger okuma listemdeki şeylere haftada bir filan bakıyordum önceden ve neden kimse yazmıyor diyordum. Bazı arkadaşları eklememişim bile, farkında değilim. Herhalde o zamanlar yeni yazılarınızdan twitter'da haberdar oluyordum diye unutmuşum. Ama senin dediğin gibi diğer blogdaşlarda bir üşengeçlik de söz konusu sanırım :) Hepsini bir güzel mimleyip sonra da "Ne zaman yazacaksın?" diye baskı yapmak mı gerek bilmem ki :D

Yalnız nedense sizin bloğa girmekle ilgili bir sorun yaşıyorum. Bizim bağlantıda "TTNET Güvenli İnternet" diye bir şey var ve engelliyor :( İtiraz formu gönderdim, umarım yakın zamanda çözülür. Yoksa güvensiz işler mi çeviriyorsunuz orada oppalarla? :P



Yeni yazılar gelecek, aklımda bir kaç şey var ama böyle sanki bulunmaz hint kumaşıymışım gibi gidip gelmelerle beklentiyi çok mu yükselttim ne? :/ Umarım hayal kırıklığına uğramazsınız ^^

Oh Yoon Joo dedi ki...

Yaptıkların yapacaklarının teminatıdır nasıl olsa ;) mim konusunu ciddi düşünmeye başlarsan sevinirim ^^


Blog konusuna gelince Hmmmm, sorun ne olabilir bilmiyorum ama durum canımı sıktı. Umarım sorunun çözülür tez zamanda

Meryem dedi ki...

Sevgili kendisi,

Nasıl başlasam bilemedim o yüzden direk konuya giriyorum :) Kore dizileri,filmleri, ile başlayan kore merakım sonucu bloglarla tanıştım. (Herkes gibi.) Ondan önce blog diye bir şeyin olduğundan bile haberim yoktu cidden :) . Bir sürü blog okudum. Hala okumaya devam ediyorum. Kimini takip listeme ekledim kimini ise sık kullanılanlara :) Senin blogunu keşfettiğimde çooktan veda yazını yazmıştın :( bende " seni yeni keşfettim yazılarını da çok beğendim" demek istedim fakat çok kararlıydın (sanki seni vazgeçirebilecekmişim gibi :D ) bende vazgeçtim, yorum yazmadım. Şu an işyerindeyim. Harıl harıl araştırma yapmam gerekirken canım sıkıldı ve "bloglara bakayım neler oluyor, kim ne yazmış" dedim. Bakındım biraz ve sonra içimden "kendisi'ne bir bakayım belki ?" dedim. Belki gerçek olmuş, geri dönmüşsün. Tebrik ederim. Çok yorum yapmıyorum seninde bahsettiğin gibi çekindiğimden. Ama cidden aklımdan geçenin gerçek olmasının verdiği heyecanla bir cesaret yazdım. Umarım çok sıkmamışımdır.

Tekrar tebrik eder, başarılar dilerim.
Yazılarını merakla bekleyeceğim. :)

kendisi dedi ki...

Sevgili Meryem,


Sıkılmak ne kelime, yorumun beni öylesine mutlu etti ki yüzümde kocaman bir gülümsemeyle okudum :) Hatta baştan sona 2 kez daha tekrar okudum. Çıktısını alıp duvarıma asacağım :P (Yok artık tamam, bu kısım abartıydı :D)


Artık tanıştığımıza göre bundan böyle yorum yapmaya çekinme olur mu? Blog yazarları yeni kişilerden yorum görünce çok seviniyor. Bloglar her ne kadar açan kişiye ait gözükse de aslında hem blog yazarına hem de takipçilerine ait yerler. Ben bir konu açıyorum, hep birlikte yorumlayarak görüşlerimizi bildiriyoruz. Tek yönlü değil karşılıklı konuşma yeri yani burası :)


Her zaman beklerim~ Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim ve sana da işlerinde başarılar dilerim :)


-Hilal

sizo mizo dedi ki...

mikal söylemese bloga geri döndüğünden haberim olmayacak yuh bana! gerçi son zamanlarda blogları pek takip etmiyorum, eskisi gibi yorum falan bırakmıyorum diye senin blogu da görmemişim.. hep benden ötürü hep!

geç de olsa kocaman bir HOŞGELDİN KENDİSİİİİ :'''')))))))) diyorum.. çok özlemiştim seni :'') gitme bir daha bir yere evinin önüne kamp kurarım!

ah o "ee çalışmayı düşünmüyor musun? yok mu bir iş falan?" soruları aahhhh.... ben çok çektim bunu, halini çok iyi anlıyorum bu yüzden.. ben de turizm okuduktan sonra "mesleğimi sevmiyorum" deyip sıyrılmıştım işin içinden sonra restorasyon okudum.. mezun oldum iş aradım ama bulamadım :) ne yapayım diye dolanırken arkadaşlarla konuşup gaza geldim ve şimdi sevdiğim bölümü okuyorum.. ve içim rahat bir şekilde "evet istediğim mesleği yapacağım ve mutlu olacağım" diyorum.. ve ilk kez bir an önce mezun olsam da çalışsam diyorum :D çünkü genelde okurken, çalışma hayatını düşününce içim sıkılırdı, keşke okul hiç bitmese derdim.. herkes sevdiği bölümü okumalı kesinlikle.. hayatı boyunca mutsuz olacak kadar nefret etmesin kimse kendisinden.. benim "çalışmıyor musun artık?" soruları "okuya okuya sıkılmadın mı?"ya dönüştü bu arada.. ama takmıyorum.. gerçekten istediğim yolda ilerlediğim sürece karşıma çıkan bu sorular ve bu soruları soran insanlar birer teferruat sadece :) yani ne olursa olsun vazgeçme kararında kendisi.. başkaları için değil kendimiz için yaşıyoruz :))

hangi kararı vermiş olursan ol sonuna kadar destekçinim bunu bil :)

tekrar hoşgeldin :''''))))

kendisi dedi ki...

친구야~~ Hoş bulduk, hoş bulduk :) Sen de bloğuma tekrar hoş geldin şizo'cum. Yok, yok sen hiç merak etme gitmek niyetinde değilim. Aklımda yazacak biiiiiiiirrr sürü şey var :)


Bölümü kazandığında yazdığın yazıda bahsetmiştin sanırım 3. bölümün olduğundan ama nedense ben diğerlerini yarıda bıraktın diye düşünmüştüm. İyi sabır varmış valla, tebrikler. Okul hayatın nasıl gidiyor çok merak ediyorum aslında. Bir yazıda kısaca bahsetsen ne güzel olur :) Hatta ara sıra öğrendiklerinden bir kuple paylaşsan, çok mu şey istiyorum :P


Ben de bir yerden sonra soruları takmamaya başladım. İnsanların soru sormaları neyse de duruma yorum getirmelerine gıcık oluyorum. "Daha yeni mezun olmuşsun. Biraz daha dinlen başlarsın sonra" gibi yorumlar. Sırf annem babam dese neyse, emekleri var karşılığını görmek istiyorlar diyeceğim de millete neyse artık :/ Dediğin çok doğru, başkaları için değil kendimiz için yaşıyoruz :)


Dilerim ikimiz de hayatta doğru kararlar veririz ve çok mutlu oluruz. 힘내! ♥

Bunlar da ilginizi çekebilir: