Google+

3 Kasım 2011 Perşembe

Türk Medyasında K-Pop Yankıları

Sabah Gazetesi'nden
Bir gazete alma serüveni (:P)
Bugün Sabah Gazetesi'nde Super Junior 6. yıldönümü kutlama mesajı çıkacağı için çok heyecanlıydım. Sabah annemin kehaneti üzerine okula gitmeye kalkamayınca evden 2 kez çıkmak yerine gazeteyi kuaföre giderken çıkmışken alırım dedim. Ama çıktığımda saat biraz geç olduğu için bayide kalmamış olabilir diye endişeliydim. İçimden kim bilir kaç bayi dolaşmam gerekecek diye geçirerek ilk gazete bayisine yaklaştım ve adama (adam demek kaba oldu sanki, beyefendiye :P) "Sabah Gazetesi kaldı mı acaba?" diyerek acıklı bir bakış attım :P :D O da bana "Evet, istediğin kadar var" dedi gülerek. Herhalde birden fazla isteyeceğimi düşünemedi :D Ben de "Hmm.. 6 tane alayım o zaman" dedim. Önündeki gazeteleri saydı ve "6 tane yok ama 5 tane kalmış" dedi. Hani istediğim kadar gazete verecekti? Yalana bak :D İlk dakikadan kelek yaptı :D Neyse 5 tane gazete aldım ben de. Çok ağırdı :( Ama Super Junior için feda olsun taşıdığım yükler! :D Sayfanın tamamı şu şekilde:

Kutlama Mesajının Olduğu Sayfa
Super Junior Turkey bloğunda da görebilirsiniz, *şurada*. Takip etmiyorsanız SJ haberleri için güzel bir blog. Bu projeyi planlayan Gökçe kardeşim ve Merve çinguma da buradan bir kez daha teşekkür ediyorum :) Türkiye'deki ELF'ler adına çok güzel işlere vesile oluyorlar, sağ olsunlar^^

Hazır haber demişken *Astrea* ve *Kimbap* arkadaşlarımız harika bir blog açtılar. Takip ediyor musunuz bakalım? :) Kendilerinin de dediği gibi "Türkçe olarak güncel olaylardan haberdar olunacak bir alan olmadığından*Uzaktan Al Haberi* özellikle İngilizcesi yetersiz olduğundan dolayı haberleri takip edemeyenler için bulunmaz Hint kumaşı değerinde bir site oldu. Hadi durmayın gidin haberleri okuyun^^ (*tıkla beni, merak ettin biliyorum*)

Bir diğer konu, Blue Jean dergisinin Kasım sayısında 3 sayfalık K-Pop özel yazısı olması. Bu konudan haberim yoktu açıkçası ama Blue Jean'in daha doğrusu Headbang'in daimi okuyucusu olan Kubittin'den (o da kim?! :D) bugün öğrendim. Dergide kimler mi var? Super Junior, Big Bang, DBSK/TVXQ, SNSD, 2PM, SS501, Rain ve MBLAQ. Ayrıca SS501 posteri hediye etmişler. Dergiden görüntüler:

Derginin Kasım Sayısı Kapağı
Bu görsel Blue Jean'in websitesinden, tam olarak *şuradan*. Tarayıcım olmadığı için dergi sayfalarının fotoğrafını çektim ama bu kadar düzgün olmadı tabii. Yine de ekleyeyim bahsi geçen 3 sayfa ile birlikte:

Kapak
1. Sayfa
2. Sayfa
1. ve 2. Sayfa
3. Sayfa
Hediye Olarak Verilen SS501 Posteri
(Arkasında Adele posteri var, hangisini tercih edersiniz bilemem)

Çektiğim fotoğraflar devasa olduğu için üstlerine tıklayıp okuyabilirsiniz. Daha doğrusu üstlerine tıklayınca blogspot kendisi sayfaya sığacak şekilde büyütüyor, sağ tıklayıp yeni sekme ya da yeni pencerede açın. Eğer bundan sonra Türk dergilerinde daha çok K-Pop görmek istiyorsanız dergiyi satın almanız iyi olur. Alabilecek durumdaysanız lütfen destek olun. Fiyatı 5 Lira. Ayrıca Blue Jean'in web sitesindeki iletişim kısmına (*şurada*) ya da twitter adresine (*şurada*) mesaj yazıp teşekkür edebilirsiniz :)

Evet, benden bu kadar şimdilik^^

21 yorum:

Kimbapsushi dedi ki...

Amanın başlık ilgimi çekince açtım, reklamımız da varmış çingucuğum kocaman teşekkürler bilmiyordum♥
Gelelim haberlere. Ne yazık ki bir ELF olarak Sabah gazetesindeki ilanı duymamışım, Türk forumlarına arada takılmam gerek sanırım:( Forum sevmeme alışkanlığım bazen kötü sonuçlar doğurabiliyor. Her zamanki ELF sadakati diyor ve ilanı veren arkadaşları tebrik ediyorum :)
Gelelim Blue Jean'e. Elimde 1997 sayısı bile bulunan ve Liseden mezun olana dek düzenli aldığım bir dergidir. Üniversitede de arada sırada alsam da uzun zaman oldu almayalı. Kpop haberini çocukluğumdan beri müzik serüvenimi şekillendiren dergide görmek ayrıca mutlu etti. Tabi ki hemen gidip alıcam. Haberdar olmamızı sağladığın için sana da kocaman bir teşekkürü borç bilirim. Sitemizle ilgili güzel sözlerin için de tekrar teşekkürler:)

acaip durum dedi ki...

vayy gazetedeki mesaj çok güzel olmuş.. küçük ama önemli bir adım :P :D şaka maka çok beğendim, düşünenleri tebrik ediyorum :)

kendisi dedi ki...

Lafı bile olmaz çingu! Reklamı fazlasıyla hak ediyorsunuz :) O kadar emek harcıyorsunuz, ne kadar çok kişi takip ederse o kadar iyi^^

Ben dün ve önceki günlerde kutlama mesajının çıkacağımı twitter'da yazmıştım ama gözünden kaçtı demek :( İstersen ben sana gönderirim elimdeki gazetelerden birini. Söylemen yeterli :) Samimiyim bak bu konuda, laf olsun diye değil^^

Blue Jean'i demek kaç yıl öncesinde bile takip ediyordun. Ne kadar hoş^^ K-Pop yazısını görmek senin için gerçekten duygulandırıcı bir şey olacak öyleyse. Kocaman teşekküre gerek yoktu :$ Rica ederim, ne demek. Doya doya oku :D

kendisi dedi ki...

Gökçe'nin söylediğine göre daha önce Asya ülkeleri dışında hiçbir ülke ELFleri gazeteye böyle bir kutlama mesajı ilanı vermemiş :D Çok güzel bir şey gerçekten :)

Astreaatlas dedi ki...

Öncelikle çok teşekkür ederiz Siwondaşım ;)
Sonralıkla (ee öncelikleyle başlayınca ikini satıra bu kalıyor) Blue Jean'ı ne zamandır duyuyorduma am yine küçük bir şeydir diye önemsememiştim şimdi fotograflara bakınca ilgimi çekti eğer bulabilirsem Twilight özel ekini istemeyip gerisi alıcam ahha^^
Suju ilanı süpermiş yaa, yavaş yavaş medyada yer alıyoruz kore severler olarak ama nedense ben bu duruma üzülüyorum sanki bize özel bir alan ele geçirilecek gibi hissediyorum haha^^
Haberlendirme için çok teşekkürler ellerine sağlık dostum ;)

kendisi dedi ki...

Ne demek dostum, görevimiz :D "Sonralıkla" tuttum ben bunu! Siwondaş sözlüğümüze ekleyelim :P :D Twilight özel ekini istememe gibi bir durumun yok üzgünüm çünkü ambalajın içinden o da çıkacak. Atarsın artık^^

Bize özel alanın ele geçirilmesi konusunda üzüntüne hak veriyorum ama bize özel dediğimiz alan oppacı ergen kaynıyor zaten. Belki biraz elit kesimden dinleyiciler kazanırız, bir ihtimal :D Bir de Türkiye'de K-Pop etkisi yaygınlaşmalı ki sevdiğimiz sanatçıların albümleri satılsın, buraya konsere gelsinler... Olumlu tarafından bakmaya çalışıyorum^^

tarih84 dedi ki...

maşallah güzelim sen de ayrı bir haber kaynağımızsın doğrusu. super junior pek alakam yok ama kore denildiğinde köklü gruplardan bilirim sory sory sory... severim:) kore ikinci vatanımız mübarek Türkiyeye gelme haber ettirme mevzularında tüm arkadaşlara destek olurum:)

Bloglar ilaç gibi geldi kızlar hızır gibi yetişti doğrusu. İnşallah günün birinde bu bloglar ben ve eşim jung woomun kare kare düğün haberlerini de görecek:)

kendisi dedi ki...

Teşekkür ederim çingum^^ Desteğin için sana da teşekkürler :) Düğün haberlerini en kısa zamanda bekliyorum :P Hele o günler gelsin de ikinizin düğününü saniye saniye aktarmak için özel blog bile açarız, hiç dert değil :D Yeter ki siz mutlu olun enişteyle^^

La Fea dedi ki...

Blue Jean çok köklü bir dergidir. Benim kuzenlerim falan okurdu ben çocukken. Hatta ilk sayısı dahil olmak üzere 80'lerden bir sürü sayısı vardı kuzenlerden kalan topladım arkadaşıma verdim. Pişmanım nette satabilirdim belki :) BlueJean'in yazısında ufak tefek hatalar olsa da şu çocuk dergisiyle kıyaslanamaz bile. Belli ki araştırmışlar, öyle yazmışlar. Daha çok grup var ama onlar en kolay ulabileceklerini seçmişler. Mesala bir WonderGirlsün atlanmaması lazımdı. Artı SNSD 2009 yılında çıkış yapmadı daha önce...

mydestiny dedi ki...

Sanırım bu dergiyi alacağım. Bigbang varmış, almam için ideal bir sebep :) Güzel bir Kpop sayfası yapmışlar gibi. Okumadım bilerek, dergiyi alınca kanlı canlı okumak istiyorum :D Bu arada merak ettim niye 5 gazete birden aldın ki çingu? :)

kendisi dedi ki...

Sen de Blue Jean arşivcilerindendin demek unni^^ Yazı araştırıp hazırlanmış orası öyle de bu işin içinde birinden bir yazı isteselerdi çok daha iyi olurdu. Dediğin gibi Wonder Girls büyük eksik. Ben en çok SJ kısmına takıldım. Super Junior hayranlarına da "SuJu" deniyor yazmışlar.. Kariyerinin en büyük başarısını da "Don't Don" ile yakaladı demişler ki K-Pop'a yeni adım atan birine bile sorsan "Sorry Sorry"yi bilir. Eleştirmeye kalkarsak daha çok şey var ama önemli olan dergide yer vermiş olmaları. Belki bundan sonra yeni ve detaylı yazılar görmemiz yolunda bir adım olur :)

kendisi dedi ki...

Ayy ne bileyim, tamamen görmemişlik işte :P :D 40 yılın başında bir kutlama yazımız çıkmış, 1 tane almak az geldi. Zaten 50 kuruş gazete, 5 tane alsam ne zararı var dedim :D Tabii taşıması zor oldu, ekleriyle birlikte çok ağırdı ama önemli değil^^

K-Pop'a komple dergiyi ayırsalar yetmez de 3 sayfaya oldukça fazla kişi sığdırmayı başarmışlar :D Keyifli okumalar şimdiden^^

Gamze dedi ki...

süpeerrr :) Türkiyedeki fan sayısı o kadar çok ki inanamıyorumm :))

kendisi dedi ki...

Aynen öyle Gamze, son yıllarda Türkiye'deki Kore hayranı sayısı oldukça arttı. Güzel gelişmeler bunlar^^

tarih84 dedi ki...

aminn canım inşallah o günler gelir bak blog sözünü unutma:)

kendisi dedi ki...

Unutur muyum hiç :) Hadi bakalım, güzel haberlerini bekliyoruz^^

özge aktas dedi ki...

selam, bloğunu yeni takip etmeye başladım iyikide başlamışım :) sayende bir ss501 posterim oldu :D yazını okur okumaz hemen gidip dergiyi aldım. yıllardır bu dergiyi okumadıgımı farkettim lise yıllarından bi hatıraymış megersem o dergi. neyse sağol :D çalışmalarının devamını sabırsızlıkla bekliyorum

kendisi dedi ki...

Selam Özge :) Yorumun için teşekkür ederim, yazının işine yaramış olmasına sevindim :) Sanırım şu an takip etmiyor olsa bile pek çok kişinin geçmişte Blue Jean okumuşluğu var^^ Bloğuma hoş geldin bu arada, yorumlarını her zaman beklerim :)

Ejuddyharold dedi ki...

Gazeteden 6 yıl kutlamak mı inanamıyorum iyi düşünce aslında ne kadar göz önünde  o kadar iyi ..Geçtiğimiz iki ay içinde Medyaya Kpop konusu medyaya daha çok yansıdı sanırım ve BB nin MTVEma yı kazanmasından sonra Blue jean den başka bir yazı dah beklemiyor değilim ben pop up  a koyduklarını sanıp üzülüyordum meğersem ana dergideymiş güzel çok güzel :D Teşekkürler yazı için  bilgilenmiş oldum

kendisi dedi ki...

Rica ederim, ne demek :) Aynen ben de "Pop Up" ekinde zannetmiştim ilk başta ama ana dergideymiş^^ Bu sayıdaki yazıda Big Bang'den epey övgüyle bahsetmişlerdi zaten, yazarlar herhalde EMA hakkında da. Bakalım :)

Suju_şule dedi ki...

SÜPER SUJU İÇİN OLAN ETKİNLİKLERİ BİLİYORUM AMA BU BENCE HARİKA BİR SEFERDE SUJU İÇİN OLAN ETKİNLİKTE ELLERİNDE PANKARTLARLA SUJUYA YAZILMIŞ ŞEYLER VARDI ONU VİDEOYA ÇEKMİŞLERDİ :D(GEÇ ÖĞRENDİĞİMDEN KATILAMADIM)SUJU İLE İLGİLİ OLAN YAZILARINI SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM :)

Bunlar da ilginizi çekebilir: