Google+

16 Haziran 2011 Perşembe

"Super Junior üyelerinin gay olduğunu zannediyordum" (*)



SONUNA KADAR OKUMAYACAKSANIZ VE KİNAYEDEN ANLAMIYORSANIZ SAYFAMDAN AYRILABİLİRSİNİZ. NE YAZDIĞIMI ANLAMADAN YAZDIĞINIZ YORUMLARINIZ KOMİK OLUYOR.

Bloğuma gelen aramaları incelediğim zaman çok sık karşıma çıkan ve beni rahatsız eden bir kalıptan bahsetmek istiyorum. Nedense insanlar Koreli erkeklerin cinsel kimliklerine kafayı takmış durumda. Ne demek istediğimi anlamanız için bu konuda karşıma çıkan aramaları sıralayayım:
  • gay koreli ünlüler
  • gay olan koreliler
  • kore gay ünlüleri
  • koreli oyuncular gay mi
  • koreli gayler
  • super junior üyeleri eşcinsel mi
  • super junior üyeleri gay mi
  • kim hyun joong gay mi
  • kim hyun joong gerçekten gay mi
  • kim hyun joong gay olduğu haberleri
  • jang wooyoung gay mi
Bunun sebebi şüphesiz alışık olmadığımız giyim tarzları, feminen yüz hatları ve özellikle boyband’lerde rastladığımız üyeler arası fiziksel yakınlaşma. Çünkü nedense bize göre bir erkek:


* makyaj yapmışsa gaydir


* saçlarını boyatmışsa gaydir


* renkli lens takmışsa gaydir



* oje sürmüşse gaydir


* üstteki saç modeli ile gaydir


* dar giyinmişse gaydir


* hele kırmızı pantolon giymişse kesin gaydir


* fular takmışsa gaydir



* bacaklarındaki kılları almışsa gaydir


* kıvrımlı hareketlerle dans ediyorsa gaydir



* bir erkeğe sarılıyorsa gaydir


* bir erkekle el ele tutuşuyorsa gaydir


* bir erkeği kucağına/sırtına alıyorsa gaydir


* bir erkeğe yemek yediriyorsa gaydir


* bir erkeği öpüyorsa kesin gaydir


* eğlence amaçlı dahi olsa kadın kılığına giriyorsa gaydir


* ayıcıklarla uyuyorsa gaydir


* gördüğümüz pek çok kızdan daha güzelse gaydir


* bir erkekle Titanik filminin meşhur sahnesini canlandırıyorsa ikisi de gaydir

Neyin feminen neyin maskülen olduğuna ya da daha Türkçe ifade etmek gerekirse, neyin kadınsı neyin erkeksi olduğuna karar veren bir merci mi var? Belirli kalıplar kafamıza sokularak yetiştirildiğimiz doğru ama dünyaya bu şekilde, tabiri caizse at gözlüğüyle bakmaya devam etmek zorunda değiliz. İlk gördüğümüzde tabii ki garipsememiz çok doğal. Pek çoğumuz büyürken etrafında kişisel bakımına önem veren erkekler yoktu. Ailemizdeki baba, ağabey ve erkek kardeş figürlerinin gördüğümüz Koreli ünlüler ile alakası yok. Onları makyajlı hayal etmesi bile gülünç geliyor. Hele kendi çocuklarına dahi sarılmayan bir babanın başka bir erkeğe sarıldığını görmek bize cinsel kimliklerini sorgulatır. Yani Kore kültürüne aşina olmayan herkesin şaşırdığı bir durum var ortada.

Aile konusu açılmışken pek çoğumuzun düşünmediği bir meseleden bahsetmek istiyorum. Şu an idol haline gelmiş bu çocuklar çok genç yaştan beri çıkış yapmak (debut) için hazırlanıyorlar. 13-14 yaşlarında bazen daha da küçükken Seul’e gelip kabul edildikleri ajansta kendilerini geliştirmeye çalışıyorlar. Yıllarca birlikte vakit geçirdikleri diğer çocuklar onların dosttan öte aileleri oluyor. Davranışlarını yargılamadan önce biraz da bunları düşünelim.

Bu durum hoşunuza gitmiyor olabilir. Sıraladığım şeylerden bazıları beni de rahatsız ediyor yani onayladığım anlamına gelmez. Söylemek istediğim şey, bu dış görüntünün ve tavırların eşcinsellik göstergesi olmadığı. Eşcinselliği kendi değer yargılarımızla şekillendirip kafamızda bir eşcinsel stereotipi oluşturmuşuz ve onun dışına çıkamıyoruz.

Şimdi bir de o çok merak ettiğiniz kişinin gerçekten gay olduğunu varsayalım. Eee ne olmuş yani? Onun gay olması şarkıcıysa sesini, oyuncuysa oyunculuğunu, komedyense espri yeteneğini etkileyen bir şey mi ki? Cinsel kimliklerinden size ne?

Bu konuda düşündüğümde insanların bu merakının 3 farklı nedeni olabileceği kanısına vardım.
Araştırmacı kişi bence sen işte bunlardan birisin:
1) Merak ettiğin ünlü ile ilgili gelecek planları yapan ve onun gay olması fantezilerini engelleyen biri

2) Gay olup da kendine uygun bir Koreli arayan biri

3) Homofobik olduğu için beğendiği ünlünün gay olmasına katlanamayacak ve beğenmekten vazgeçecek biri
Eğer Kore toplumunun eşcinselliğe bakış açısını merak ettiğin için aratmış olsaydın bence daha farklı kelimeler seçmiş olurdun. Ama yeri gelmişken bahsedeyim. Eşcinsellik Kore’de doğal karşılanan bir şey değil. Benim bildiğim bir kaç örnekle açıklayacak olursak Hong Seok Cheon 2002 yılında homoseksüel olduğunu söylediğinde medya ona karşı olumlu bir tavır sergilemedi. Eğlence programı sektöründeki işinden kovuldu. Sadece ona değil bir de yakın arkadaşı olan Jung Chan'a da anormal gözüyle bakıldı. Bir kızla bir erkeğin arkadaş olmasını bile imkânsız gören insanlar varken gay birinin erkek olan bir arkadaşı olmasının normal karşılanmayacağı açıktı. Ben bu ikilinin yaşadıklarını Super Junior's Foresight programının 8. bölümüne katıldıklarında öğrendim. (İzlemek isteyenler için o bölüm *şurada* İngilizce altyazılı olarak var.)


Bir diğer Koreli eşcinsel örneği ise transseksüel olan Lee Si Yeon. Sex is Zero filmlerinde rol aldı. Ben filmlerden ilkini izlediğimde (izlemez olaydım, berbat ötesiydi) henüz cinsiyetini değiştirmemişti. 2007 yılında ameliyatla cinsiyetini kadın olarak değiştirdi ve ikinci filmde kendi gibi bir transseksüeli canlandırdı. Rastladığım bir röportajında cinsiyet değiştirmeden önce defalarca kez intihar etmeyi düşündüğünü ama ameliyat sonrası kendi kişiliğini bulup o da Harisu gibi evlenmek istediğini söylemişti. O zaman Harisu kim diye bakmıştım. Koreli transseksüel bir şarkıcıymış. Kore'de toplumsal hayatta eşcinsellik suç sayılmasa da zihinsel bir engel olarak görüldüğünden askerlikten muaf tutulmuş. Kore'de eşcinsel hakları hakkında ayrıntılı bilgi istiyorsanız *şurayı* okuyabilirsiniz.


Konumuza dönecek olursak, neymiş? Kore'de eşcinsellik hoş karşılanan bir durum değilmiş. Öyleyse gay olmasından şüphelendiğiniz o ünlüler neden kendilerini o şekilde yansıtsın? Yazımın kilit noktasını tekrarlayacak olursam:
Her birey ait olduğu toplumun kuralları ve bakış açısı doğrultusunda eleştirilmeli.
Bizim kadınsı bulduğumuz imaj ve tavırlar Kore halkınca pek ala erkeksi ve havalı bulunabiliyor. Konserlerde rastladığımız yakınlaşmaların adı ise "fan service". Türkçe olarak ifade etmek gerekirse hayranlara hizmet. Buradan çıkardığımız sonuç Koreli hayranlar beğendikleri hemcins şarkıcıların yakınlaşmasından memnun kalıyor. Hayranlar arasında rastladığım yaygın görüş şu doğrultuda oldu; "sevdiğim şarkıcı bir bayanla yakınlaşamaz, sadece diğer grup üyeleriyle yakınlaşabilir". Bir nevi "seni ellere yar etmem" durumu. Madem ben sevdiğim şarkıcıyı öpemiyorum, başka bir kızın öpmesini de istemiyorum öyleyse sadece grup üyeleri öpsün” düşüncesi. Çocukça ama maalesef olay bu. Sahiplenme had safhada. Hayranı oldukları sanatçının bir başkasıyla olduğu düşüncesine katlanamıyorlar ve eğer böyle bir ilişki ortaya çıkarsa "skandal" olarak nitelendiriliyor. Bu nedenle ilişkiler gizli saklı tutuluyor. Yani eğer "O kadar yakışıklı ve popüler, sevgilisi olmadığına göre gay olmalı" diye düşünüyorsanız sevgilisi olsa da ruhunuz duymaz haberiniz olsun. Ancak ilişkileri bittikten sonra isim vermeden mazide kalmış bir mesele olarak bahsediyorlar.


Bu kadar açıklama yeterli sanırım. Son olarak Super Junior'a şunu söylemek istiyorum:
Ne olursanız olun hiç önemli değil. İster gay ister uzaylı, sizi dinlemeye ve sevmeye devam edeceğim.
-----

(*) Başlıkta geçen cümle Kanada'da yetişmiş Super Junior M üyesi Henry tarafından Strong Heart programının 1 Mart 2011 tarihli 66. bölümünde kurulmuştur. (bkz. elfshawol1family)

Ek Bilgi: Benzer bir cümle Amerika'da yetişmiş olan eski 2PM üyesi Jay Park tarafından kurulmuştur. Jay'in 2005 yılında Myspace'inde yazdığı
Kore gay. Korelilerden nefret ediyorum. Geri dönmek istiyorum. 
sözleri 2009 yılında ortaya çıkınca Jay Kore halkı tarafından kötü eleştirilere maruz kalmış ve 2PM grubundan ayrılmıştır.

48 yorum:

kendisi dedi ki...

Öncelikle bloğuma hoş geldin Ayşe. Geç yanıtladığım için özür dilerim :( Yazımı beğenmene sevindim. Dilerim bloğumda güzel vakit geçirirsin ^^

ayşe dedi ki...

çok güzel açıklamışsın,bayıldım bu yazıya...ellerine sağlık♥
ben Korelilerin bu durumunu hiç yadırgamadım,tam tersi erkekler arasında bu sırnaşıklık çok hoşuma gidiyor.
Suju manyağı olarak bütün yazıları okumam lazım=))))

Masal dedi ki...

Bencede tam anlamıyla harika bir şekilde açıklamışsın. Türkiye'de İl'den İl'e bile yaşam tarzında fark var. Ülkeler arasında nasıl fark olmza ki? Ayrıca çok tatlılar ve gay olsalarda bundan bizene kişisel bir seçim ki buda bizi ilgilendirmez. Ayrıca Türkiye'deki yaşam tarzlarını ele alırsak bence onlar bazı konularda bizden çok daha iyi yabancı ülke olmalarına rağmen dizileri & filmleri bizden çok daha iyi hiç bir kötü davranış sergilemyorlar. Sadece bizim alıışa gelmediğimiz bir tatlılıkkları var (: Elinize Sağlık (:

kendisi dedi ki...

Yazıyı beğenmene sevindim Masal :) Bu konuda Kore hayranlarının bilgilenmesi gerek diye düşündüm. Bana doğrudan olarak da "... gay mi?" şeklindeki sorular o kadar çok soruldu ki artık yazayım dedim. Dediğin gibi ilden ile bile değişiyor yaşam tarzı ama insanımızın kendine farklı geleni yaftalamak konusunda eline su dökülmüyor. Merak edenler için yeterli bir yazı olmuştur umarım :)

kendisi dedi ki...

Çekip gitmeden önce yazmıştım da ayıptır söylemesi. Bloğu kapatıp tekrar açınca arada kaynadı. Gözünden kaçmış olması normal :) Hatta yazılan 11 adet yorum vardı henüz cevaplayamadığım. Yorumlarımı geri getirmeyi başarırsam onları da cevaplayacağım, borçlu hissediyorum biraz :/

İzin senindir tabii :) Ne kadar kişi okuyup farklı bir bakış açısı edinir ve önyargısını yıkarsa bizim için o kadar iyi. Yazımı beğenmene sevindim, yorumun için teşekkürler çingu ^^

Kore Delisi dedi ki...

Vuuu ben bu yazını nasıl oldu da görmemişim ya. Cidden tek eklimeyle bayıldım yazına... Çevremdekilere yukarda saydığın neden ve sonuçları anlata anlata dlimde tüy bitti iznnle bundan sonra ''Kız lan bunlar, ıyyy giydiği pantolana bak, cık kesin normal değil bu...'' diyenleri direk bu yazına yönlendiriyorum^^

Sadece kendi değer yargılarıyla karşısındaki insana bakanların ön yargılarını kırmak çok zor. Ayrıca insanlar bu şekilde mutluysa sana ne! Ne yani bol paça pantolov eve beyaz bir gömlek giyince normal mi oldun! Kime göre?

Kore Delisi dedi ki...

Hımm şimdi anlaşıldı olay:D
Yorumların gitmsei kötü olmuş ya ama geri getiremezsende yapacak bişi yok, bak ben aldırıyor muyum:D:D

Bloğumun sağ tarafına ekledim bile, umarım daha çok kişi okur yazıyı^^

kendisi dedi ki...

Unuttuğunu tahmin ettiğim için söyledim ^^ Yoksa beni "çingular" listesine eklemeyecek biri olduğunu düşünsem söylemeye çekinirdim :)

Yazılarımla ilgili yorumun için çok teşekkür ederim. Ne kadar iyi hissettirdi anlatamam! Takdir görmek için yazmıyorum yazılarımı ama arada güzel şeyler duymak hoşuma gidiyor, motivasyon oluyor.

Dizi-film haricinde şeyler yazma mevzusu da, yazmak istemiyorum değil ama sizler öyle güzel ve tatmin edici bir şekilde anlatıyorsunuz ki bana söyleyecek bir şey kalmamış gibi hissediyorum :D Çingular olarak zevklerimiz, düşüncelerimiz epey uyuyor. Ben de yazsam farklı bir şey olmayacak yani, ondan ^^

kendisi dedi ki...

Senin blog elinde olmadan ortadan kaybolmuşken benim kendim edip kendim bulduğum yorumlar hakkında mızmızlanmam biraz ayıp olmuş, mian ^^'

Yazımı o kadar çok mu beğendin? :D Çok teşekkür ederim eklediğin için, mutlu oldum :) Yalnız beni "Çingular" bölümüne eklemeyi unutmuşsun :P Yüzsüzlüğün bu kadarı ^^

Kore Delisi dedi ki...

Uppss O_o Şimdi baktımda haklısın ya,halbuki ben seni eklediğime emindim sanki galiba:D:D

Senin yazıları okumayı seviyorum ya üslubun farklı geliyor, resmi aynı zamanda samimi ayrıca konu olarakta dizi-film haricinde farklı şeyler yazıyosun... Söylettirme beni işte seviyoruz uleyyy^^
Bu yazın da uzakdoğu denince insanların aklına takılan ilk engel o yüzden daha fazla kişinin okumasını istedim;)

Kore Delisi dedi ki...

^_^ İyiki de söyledin yoksa bu kız niye yeni yazı yazmıyor deyip dururdum kendi kendime çünkü ekledim diye biliyordum:D Yeni blog açanları bile ekledim sizi nasıl unuturumO_o

Tabiki biliyorum, hepimizin yazı yazarken ki duyguları aynı zaten ama eğer taktir edilecek şeyler yapıyosan edilmelisin;)

:DBelki insancıklar senin bloğundan okumak istiyor. Bence sen işin kolayına kaçıyosun gibi geliyor bana ama neyseee:D

kendisi dedi ki...

Olur olur öyle şeyler, insanın aklında bir sürü şey olunca arada bazıları kaynıyor ^^ İşin kolayına mı kaçıyorum, bilmem :P :D Ama cidden yazarsam sizlerin yazdıklarını taklit ediyor gibi olmaktan farklı olmayacak, o nedenle daha farklı konularda yazmaya çalışıyorum ben de :) Dizilerle ilgili sizden farklı olarak eklemek istediğim küçük şeyler varsa da yazılarınızın altındaki yorumlarıma yazarak içimi dökmüş oluyorum zaten ^^

merve dedi ki...

harıka bı acıklamaydı umarım böyle dusunenlerın dusuncesı degsmıstr ve dedıgınız gbı ne olurlarsa olsunlar bn onları dnlemeye devam edıcem :))

kendisi dedi ki...

Beğenmenize sevindim. Bloğuma hoş geldiniz Merve :)

Mirune dedi ki...

Kendisi bu başlığı önceden görmüştüm ama okumak yeni nasip oldu. Ben bu tarz konuların konuşulmasından hoşlanmam normalde ama yazını beğendim, yerinde bir açıklama olmuş. Özellikle verdiğin örnekler iyiydi, kapsamlı bir araştırma yapmış olmalısın. :P Ama bloguna gelen aramaların hepsi verdiğin o 3 sebepten değildir. İnsanlar meraklı varlıklar, büyütülecek bir şey yok bence. Geçen gün çok tanınmayan Amerikalı bir oyuncu için aynı aramayı ben yaptım mesela. Çok beğendiğimden ya da başka bir şeyden değil. Arkadaşımla bahse girdik, "Ben bir gayi on metreden tanıtırım!" diye hödükçe bahse girdim. 3 sene önce bir gaye aşık olmuş-gay olduğunu ben hariç herkes çakmış-, şimdi samimi olduğu bir arkadaşını da ilk tanıştığında haftalarca gay sanmış biri için komik bir bahis oldu bu. Neyse, adam gay çıkmadı. Ama ben severim gayleri, daha samimi oluyorlar çoğu insandan. Korelilerin topu gay olsa da hiiiç sorun değil. 

kendisi dedi ki...

Teşekkür ederim yazımı okuyup beğendiğin için Mirune :) Bu yazı için özel olarak hiçbir araştırma yapmadım aslında. Daha önce araştırdığım, bildiğim şeyleri yazdım :) Doğru söylüyorsun, merak unsuru insanda ağır basıyor ama insanı o konuda merak etmeye sevk eden şey onlara göre eşcinsel gelen davranışlar. Açıklamak istediğim kısım onların kültüründe o davranışların heteroseksüel bir erkek için normal kabul edildiğiydi. Arkadaşlarında arandaki muhabbet de çok süpermiş hani :D Neden bu konuların konuşulmasından hoşlanmadığını anlıyorum, bu kadar başarısız tahminden sonra :P İşin şakası bu tabii ^^ Belli olan bir şey değil bu durum. Merak ediliyorsa üslubuyla sormak gerek :) Bana "Ayy Super Junior üyelerinden hangileri gay? Ne olur Siwon olmasın" gibisinden sorular yöneltiği için hassasım bu mevzuda..

Selin dedi ki...

Ne kadar güzel açıklamışsın durumlarını. Öyle olduklarını düşünmesemde bazı hareketlerinin uç noktalarda olduğu gerçeği yadsınamaz. Hatta arkadaşlarımın çoğu koreli oyuncu ve şarkıcıları (bilhassa şarkıcıları) gördüklerinde 'bunlar normal değil Selin ya...' diye yakındılar bana. ' Hayır onlar normaller, bizim millete göre fazla kibar hareketliler gibi açıklamalarda bulunmuştum. Ne kadar inandırabildiysem artık. Ama Kore'nin tutumunun da bizimle aynı olduğuna sevindim.

kendisi dedi ki...

Aaa Süper Selin :D Merhaba, hoş geldin^^ Eski yazılarımı mı okuyorsun yoksa? :P Beğenmene sevindim! :D Benim en sevdiğim yazılarımdan biri bu. Elimden geldiğince anlatmaya çalıştım durumu. Umarım insanların görüşlerini değiştirmek konusunda bir faydası olmuştur :) Uzak Doğulu erkeklerin vücut yapısı da biraz kadınsı olduğu için bu tip durumlarla sık sık karşılaşıyoruz maalesef. Hani bizim standartlarımızda düzgün giyinse ve düzgün hareket etse bile yüzleri çok güzel olduğu için "Bu kız mı erkek mi?" sorusuyla çok sık karşılaşıyoruz.. Ne yapalım, belki zamanla insanların düşünceleri değişir. Teşekkür ederim yorumun için :)

Gamze dedi ki...

facede kim ryeowookun kim jongwoon ile ilişkisi war olarak kayıtlı :O

kendisi dedi ki...

Henry hariç Super Junior üyelerinin Facebook'u yok ki! Onlar hayranlar tarafından kurulmuş hesaplar :)

Crazybeautiful dedi ki...

sizsiniz gay biz türkler zaten hep böyle düşünüyoruz sanki böyle bişeey varda kızlarda sarılıyo kızlarda birbirini öpüyor onlarda top o zamn herkez top

Sude dedi ki...

aynen tebrikler güzel bir yazı olmuş.Yetiştirilme şeklimize göre garipsiyor olabiliriz normal bu. bazı şeyleri bende garipsiyorum ama fikren fiziken farklılar ,bakımlılar diye gay damgası yapıştırmak hiç hoş değil.Önyargılarınızdan kurtulun Çünkü önyargı düşünceye ,zihniyete vurulmuş bir kilittir.Yani sonuç olarak arkadaşlar herkesi kendi yetiştiriliş ve değer yargılarıyla değerlendirin.

SS501_Kore dedi ki...

Bence kesinlikle yanlış düşünüyorsunuz.İlla birbirlerine sarıldılar diye el ele tutuştular diye gay olmuyorlar.Türkiye de de Kore de de saçını boyatan ve kırmızı renkte pantolon giyen erkekler var.Onlar da gay o zaman
  Şimdi bir de o çok merak ettiğiniz kişinin gerçekten gay olduğunu varsayalım. Eee ne olmuş yani? Onun gay olması şarkıcıysa sesini, oyuncuysa oyunculuğunu, komedyense espri yeteneğini etkileyen bir şey mi ki? Cinsel kimliklerinden size ne?
Bura da sana katılıyorum.Bunu yazdım çünkü ben bir Super Junıor hayranıyım.Ama gene de güzel yazı yazmışsın Tebrikler :D:D

kendisi dedi ki...

Yazımı tam okumadınız ya da anlamadınız, zira düşüncelerimiz aynı doğrultuda.

Rana_yaman dedi ki...

bundan sanane belki onlar büyle seviyor.Eğer böyle düşünüyorsan bloğunu kapat salak şey

Naz-bedir dedi ki...

zaten bunların hepsi olsa korelilerin hepsi gay    ama şuna katılıorum babamı makyaj yapmış hali çok komik geliyo hatta bunu düşündüğümde gülmekten yerlere yattım

Lost Shark dedi ki...

hehe gay nah gay! siz neyin kafasındasınız kucaklaşmak sarılmak bunlar çok normal hele de kız gibi eli veya yüzü varsa sizi hiç ilgilendirmez sizde orman kaçkını gibisiniz biz size hayvan diyor muyuz! koreliler kadar insan ol yeter !

melisa sert dedi ki...

HAYIR BENCE ÇOK SAÇMA. MURAT DALKILIÇDA KIRMIZI PANTOLON GİYİYOR ODA MI GAY? LÜTFEN BİR DAHA BÖYLE BİR ŞEY YAZMAYIN. AYRICA  BU YAPZDIKLARINIZIN BİKAÇ TANESİNİ TÜRKLERDE YAPIYOR ONLAR DA MI GAY? ÇOOOOOOOOOOKKKKKK SAÇMAAAA

kendisi dedi ki...

Bazı insanlar yorum yapmadan önce yazıyı baştan sona bir okuma zahmetine girseydi ne iyi olurdu.

Merve Canikli dedi ki...

Bence çok doğru yazmışsın yazını baştan sona hiç sıkılmayarak ve yorulmadan okudum bazı yerlerde özelliklede babamın ve abimin makyaj yapmasını aklıma getirince bayağı güldüm cidden :D
Bize göre davranışları helede ön yargılı insanların soruşturmadan direk infaz eden insanlara göre fazlaca yakın olduğu doğru ama ben bir anime izleyicisi olarak bunların fanservice olayı olduğunu biliyordum bu konuda şanslıyım :D ayrıca dediğin gibi gay olsa bile bu onların oyunculuğunu ya da şarkılarını etkileyecek değil
Henry'e cidden çok şaşırdım onun böyle bir şey söylediğini hiç bilmiyordum
Jay Park'ın da söyledikleri yüzünden gruptan ayrıldığını bilmiyordum Bu konuda çok cahil kalmışım
Bu konuda beni ve diğerlerinin aklını aydınlattığın ve diğerlerine laf sokmaya yetecek kadar malzeme verdiğin için teşekkürler :D Ve diğer arkadaşlar lütfen yazıyı baştan sona okuyun burda korelilerin tarafında arkadaşımız ön yargılarını biz sunmuyor

suju ♥ dedi ki...

Bencede ebnde katılıyorum ne saçmalaıyonuz ln suju antilerimisiniz aynı grubtalar zaten yani kardeş gibiler bu sadece suju için geçerli değil diğer bütün kpop grubları aynı şeyi yapıyo malmısınız acaba ?

suju ♥ dedi ki...

aynen :D

big bang is vıp dedi ki...

Bütün kore grubları gay o zmaan mala bak yaa güya bide sujuyu seviyo nasıl bir elf sin ? Sanki türkler yapmıyo bunları sanaki başkaları yapmıyoda bide sujuya gay diyo beyninde sorunmu var ?

big bang is vıp dedi ki...

Mala bak ya nerdeyse bütün kore grubları gaymı diye yazmış bide utanmadan kore fanımısın acaba bana hiç öle gelmedi koreyle alıop veremediğin ne olum ?

Rana Cemre Çabık dedi ki...

Afadersinde murat boz yırtık dar kot giyiyor ve onların yaptığı dansta hiphop dansı ayrıca korediki insanların modasını takip et ayrica onlar şarkıcı murat boz vb. insanlar kılıplerde makyaj yapmıyormu

KAPAK

elife dedi ki...

jay park bu yüzden mi gruptan ayrılmış inanamıyorum yazı için elinize sağlık gerçekler unlar yani

elife dedi ki...

aynen beimde çok hoşuma gidiyor

zeynep dedi ki...

çok iyi olmuş ellerine sağlık

zeynep dedi ki...

ben bir kore manyağıyım süper junior siwon çok seviyorum
siwonummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Bir E.L.F dedi ki...

çok güzel bir yazı :) teşekkür ederim açıklama için , çok begendim yazını ...Yazın hakkında değil yorumlar hakkında yazmak istiyorum çogu sana salak filan demiş yazından çok yorumları hayretle okudum ya yazıyı anlamamışlar ya da tam okumamışlar insanlar cidden çok tuhaf sadece resimlerin altını okuyup alttaki açıklamanı okumayıp yorum yapmışlar açıkcası yorum yapanların yaş ortalamasını ve ne kadardır fan olduklarını (ELF olduklarını) merak ettim.

kendisi dedi ki...

Selam ELF kardeş :) Yorumun için teşekkür ederim♥ Bazı yorumlar gerçekten bir tuhaf :D Yazıyı anlamadan yazılmış hakaret içeren o tarz karşılaştığım ilk yoruma çok gıcık olmuştum ama artık alıştım sanırım, gülüp geçiyorum :)

merve dedi ki...

Ya bizi sorcm heechul çay değil Dimi ya çünkü grupta opmedigi erkek kalmadi BN onun hastasiym ama bu tur şeyleri ypmasini. Hoş karsilayamiorum gay mi yoksa değil mi

melisa dedi ki...

cok teşekkür ederim saol cok güzel olmuş açıklaman onlar gay olsada bn onlardan faz gecmiyeceyim

suju candır dedi ki...

aynen ya bu ne böyle siz hiçmi arkadaşınıza sarılmadınız ?? o zaman herkez gay çok saçma !!! lütfen bana kızmayın ama çok sinirlendim ne gayı

suju candır dedi ki...

aynen yaa

suju candır dedi ki...

baştan sona okudum ama çıldırdım lütfen görüşlerini kendine sakla milletinde beynini yıkama burdan tüm elf 'lere sesleniyorum lütfen inanmayın ...

özlem dedi ki...

çok güzel on numara insanlar görsünde anlasınlar başkalarını dış görünüşüyle yargılanmamaları geraktiğini bilsenler

koredelisi dedi ki...

Bana göre onlar gay değil öyle davranıyorlar çünkü izleyici kitlesinin artmasını istiyorlar şuana kadar gördüğüm her grup yazdığın şeyleri yapıyor yani bu benim düşüncem size bi şey demem onlar sizin düşünceleriniz . ben süper junior hayranı değilim ama saygı duyuyorum . ama gerçekten de gaysa ne diyebilirim ki yeni nesil bu sonuçta böyle şeyleri yapan insanlar çok

Bunlar da ilginizi çekebilir: